Tarcze i pancerze

Dobrze wiedzieć jakie szkody wyrządza nasza broń, ale żeby stwierdzić czy są one poważne trzeba móc je z czymś porównać. Znany z gry system czterech odporności został na forum zredukowany do dwóch - każdego z napotkanych przeciwników chroni pancerz, a większość przedstawicieli ras rozumnych i ich twory również tarcze. Punkty zdrowia zostały ujednolicone z tym pierwszy, reprezentując fizyczną odporność danej postaci na obrażenia. Bariery natomiast funkcjonują tylko w postaci jednej z umiejętności adepta - zakłada się, że biotycy również mają na swoim wyposażeniu generatory tarcz.
Poniżej przedstawione wartości nie odnoszą się w żaden sposób do postaci graczy, wartości odporności których wyznaczane są przez parametry posiadanego na wyposażeniu sprzętu. Są to jedynie bazowe wartości obu statystyk dla napotykanych przez graczy NPCów, które w zależności od sytuacji mogą ulegać pewnym zmianom.

Rasa:

Pancerze:

Tarcze:

Ludzie 750 750
Asari 750 750
Salarianie 700 900
Turianie 900 900
Drelle 750 500
Quarianie 700 900
Kroganie 1250 1500
Bataranie 1000 900
Vorcha 1000 300
Platformy gethów 500 1700
Volusowie 500 750
Elcorowie 2000 1500
     
FENRISy 1000 -
LOKI 1200 -
YMIRy 5000 5000
Drony i wieżyczki - 650
     
Varreny 1000 -
Klixeny 1500 -
Kosiarze 10000 -
Miażdżypaszcze 20000 -
     
Stróżowie Cerberusa (Tarcza) 750 (1500) 750
Atlasy 5000 5000
     
Huski 1000 -
Zbieracze 750 1000
     
Platformy Prime gethów 1000 2000
Platformy Armature gethów 3000 7000
Platformy Colossus gethów 6000 14000

Tabelka ta nie wyczerpuje oczywiście tematu - wręcz przeciwne, niewykluczone jest jej ciągłe uzupełnianie - i mistrzom przysługuje prawo tworzenia odpowiednich dla prowadzonej sesji przeciwników. Należy jednak kierować się zdrowym rozsądkiem, tak, by dobierane wartości pozostawały w odpowiedniej korelacji z przedstawionymi tutaj.
Regeneracja pancerzy może nastąpić w trakcie walki, jeżeli gracz zdecyduje się podreperować go korzystając z omni-żelu, jednakże naprawa taka skutkuje jedynie częściowym załataniem ubytków i uszkodzeń, a nie natychmiastowym odnowieniem pancerza. Poza walką, zwykle w przerwach między zadaniami, można naprawiać pancerz samemu lub oddać go do naprawy. W tym pierwszym przypadku można zaoszczędzić parę kredytów, ale tylko klasy o wykształceniu technicznym, a więc Inżynier, Szpieg i Strażnik, są w stanie dokonać pełnej renowacji przywracającej wszystkie utracone punkty. Pozostali mogą samodzielnie zregenerować swój pancerz do maksymalnego poziomu 60% pierwotnej wartości defensywnej.
Regeneracja tarcz możliwa jest w trakcie walki. Aby z niej skorzystać, należy podczas swojego ruchu poświęcić wystarczająco dużo czasu, by swojemu generatorowi tarcz pozwolić na odzyskanie pełnej mocy. Konkretne wartości zależne są od posiadanego modelu generatora - im droższy i lepszy model, tym mniej cennego czasu stracimy. Alternatywnym sposobem na odzyskanie tarcz jest unikanie jakichkolwiek obrażeń przez okres dwóch ruchów bądź zakończenie toczonej walki.
Rany towarzyszom spadkom mocy tarcz i ubytkom pancerzy. Prócz własności fabularnych, wiążą się ze sporymi ujemnymi modyfikatorami do celności. Nie jesteśmy jednak skazani na ciągłe pudłowanie aż do wizyty w szpitalu. Porcja medi-żelu na pewien czas pozwala zatamować krwawienie i uśmierzyć towarzyszący ranie ból, dzięki czemu znika wiążący się z nią, ujemny modyfikator.
Obalenie postaci często zależy od sytuacji fabularnej, w jakiej się ona znajdzie. Niemniej, głównie pośród biotycznych, istnieją umiejętności, które mogą to zrobić w ramach mechaniki. Zasada działanie jest prosta: każde 10N siły odpowiada 1% szans na obalenie.

Bet atbet365 Bingo and win.