Mistrzostwa klasowe

Co to znaczy być potężnym biotykiem albo doskonałym technikiem? Traktowanie tego jako kilka niezwiązanych ze sobą umiejętności ciężko uznać za poprawną definicję. Ostatecznie przecież nieważne czy korzystamy z obecnego w organizmie pierwiastka zero, czy dzięki posiadanej wiedzy możemy po mistrzowsku konfigurować omni-klucz. Koniec końców każda z tych dwóch grup jest ze sobą nierozerwalnie związana, dzięki czemu powstał system mistrzostwa oraz drugi, nieco mniejszy dotyczący specjalizacji.

Od teraz moce nie są już całkowicie pewne i nie działają za każdym razem. Wprost przeciwnie, bazowa szansa na skuteczne zainicjowania zdolności technicznej lub biotycznej to zaledwie 30%. Innymi słowy decyduje rzut k100.
Oczywiście to tylko początek drogi do wspomnianego mistrzostwa.

System działa bardzo prosto. Dysponując mistrzostwem biotycznym (czyli grając klasą dysponującą dostępem do tej gałęzi niezależnie od jej stopnia zaawansowania), otrzymujemy dodatkowe 5% za każdy poziom zdolności z tej kategorii do naszej ogólnej szansy na sukces. W ten sposób przedstawiliśmy fakt, że każdy jeden punkt poświęcony na te konkretne umiejętności nie sprawia tylko, że np. dysponujemy silniejszym rzutem, ale rozwijany jako po prostu biotyk.


Przykładowo:

John Newton to strażnik z następującymi umiejętnościami:
Rzut (3), Przyciągnięcie (3), Bariera (2).
Daje to łącznie 8 poziomów (3+3+2). 8x5=40. Natomiast 40 + bazowe 30 = 70. Innymi słowy za każdym razem kiedy wykorzystuje jakąkolwiek zdolność biotyczną wykonywany jest rzut k100 przy wyniku mniejszym bądź równym od 70, odnosi sukces. W przeciwnym wypadku traci PA, jedną za swoich akcji w turze, ale efekt związany z zastosowaną mocą nie występuje.
Niezwykle istotny jest też fakt, że maksymalny osiągnięty w ten sposób wynik to 90%. Oznacza to, że jak dobrzy byśmy nie byli, zawsze istnieje ta marginalna szansa na niepowodzenie.

Oczywiście może dojść do sytuacji, w której ten sam John Newton zamiast rozwijać swoje zdolności technologiczne, poświęcił się jednej konkretnej. Powiedzmy wyssaniu energii. Program ten zawsze czeka skonfigurowany na jego omni-kluczu, gotowy do zdarcia z potencjalnego celu tarcz. W tej sytuacji nasz bohater nie jest technologicznym mistrzem, ale specjalistą. Na etapie tworzenia postaci gracz może zdecydować, że jakaś umiejętność to jego wizytówka i oznacza ją jako swoją specjalizację. W ten sposób bazowa szansa na rzucenie tej zdolności to nie 30%, a 50%, niestety każda inna moc techniczna spada z 30% do 20%.

Przykładowo:
John zainwestował swoje punkty następująco: pancerz technologiczny (2), wyzwanie energii (4B), spalenie (1). Czyli 7 poziomów, co daje dodatkowe 35%. Ponieważ jednak wybrał specjalizację, szansa na rzucenie wysysania energii to w tej chwili nie 65, a 85%. Niestety tym samym pozostałe moce z 65 spadną na 55%.
Bardzo ważne - ten wybór jest permanentny i pozostaje aż do momentu kiedy gracz otrzyma możliwość zmiany swoich zdolności. Nie można więc zacząć ze specjalizacją, a po zgromadzeniu zadowalającej liczby punktów po prostu z niej zrezygnować.

Bet atbet365 Bingo and win.